Kermis organiseren
Wat is het?
U heeft een vergunning van de gemeente nodig als u een kermis wilt organiseren. De gemeente kan eisen stellen aan de grootte en duur van de kermis.
Alle attracties die op een kermis staan moeten goedgekeurd worden door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA).
Wat moet ik doen?
Als u een kermis wilt organiseren kunt u dit schriftelijk aanvragen bij de gemeente.
U vraagt de vergunning aan bij de gemeente. Geef hierbij de volgende informatie:
- naam van de baas van de kermis
- naam van de contactpersoon op de kermis
- omschrijving van attracties op de kermis (met technische gegevens)
- datum en tijdstip van de kermis
- datum en tijdstip van het opbouwen en afbouwen van de kermis
- verwacht aantal bezoekers
- beschikbare hulpploegen, zoals EHBO en beveiliging
- of er straten afgesloten moeten worden
- verwachte geluidsproductie (soort, tijd, locatie)
- wijze van stroomvoorziening van de kermis
- of u licht alcoholische dranken (bijvoorbeeld bier en wijn) schenkt
- hoe en door wie het terrein na afloop wordt schoongemaakt
Met wie kan ik contact opnemen?
medewerkers Centrale Publieksbalie
telefoonnummer (0118) 555 444
e-mail cpb@veere.nl
Heeft u een vraag? Wij helpen u graag!
Neem contact met ons op via het contactformulier